به جلسه ی سیزدهم دوره ی بیزینس منعطف خوش اومدید.
در ادامه ی جلسه ی قبل ، امروز به ابعاد دیگه ای از “تولید محتوا” می پردازیم. تا اینجا تمام جنبه هایی رو بررسی کردیم که با رعایتشون ، محتوای شما مفید و مناسب میشه.
امروز میخوام بیشتر به نکاتی بپردازم که بتونید بیشتر محتوا تولید کنید.
مشکل اصلی خیلی از افراد ، اینه که نمیدونن محتوا از کجا بیارن و نمیتونن به اندازه ی کافی محتوا تولید کنن ، من امروز دقیقا محوریت نوشته هام ، با همین افراد همخونی داره…
پس برای تولید محتوای بیشتر ، به آموزش ای ادامه ی پست دقت کافی رو داشته باشید.



از کجا محتوا بیاریم؟



قبل از بهینه سازی محتوا ، اول باید بتونیم به اندازه ی کافی از اون تولید کنیم و بهش شخصیت بدیم. یعنی از محتوا یک چهره ی بسیار عالی و مناسب بسازیم که هر چند وقت یک بار در ذهن خواننده ها تداعی میشه.
مثلا فرض کنید دارین توی اینترنت گشت و گذار میکنین و یک دفعه با چند تا سوال رو به رو میشید ، سوالاتی که افراد در مورد عدم پیشرفت از هم پرسیدن (مثال).
ناگهان اون مقاله ای که چند وقت پیش خونده بودید در ذهنتون نقش میبنده و شما میتونید به کمک متن همون مقاله ، این افراد رو راهنمایی کنید.
اگر یک تولیدکننده محتوا بتونه به همچین درجه ای از کار برسه ، قطع به یقین موفق بوده…
حالا سوالی که مدنظر ماست و میخوایم بهش جواب بدیم اینه که چطور به اندازه ی کافی محتوا تولید کنیم؟ از کجا محتوا بیاریم؟



1. خلاقیت فردی


همون طور که در جلسه ی قبل گفتم ، توانایی تولید محتوا ژنتیکی یا ارثی نیست ، هیچ محتواکار موفقی از اولش خلاق و قدرتمند نبوده ، همه ی مهارت های این حوزه و البته تقریبا تمام حوزه ها ، اکتسابیه و شما می تونید با تمرین و تکرار به قدرت دلخواهتون برسید.
هر چه قدر بیشتر محتوا تولید کنید ، خلاقیتتون بیشتر میشه ، و هر چه قدر خلاقیتتون بیشتر بشه ، بیشتر محتوا تولید میکنید.
این یک چرخه ی کاملا متعارف و طبیعیه که در اکثر کارها وجود داره ، فقط کافیه اراده و اشتیاق کافی در شما وجود داشته باشه تا خیلی زود به نتیجه ی دلخواهتون برسید.
اگر موفق بشید با کمی تلاش و همت ، این چرخه رو در زندگی و کار خودتون راه بندازید ، هر روز چند قدم به موفقیت نزدیک تر میشید.
شما میتونید این خلاقیت رو به شیوه های مختلفی در خودتون رشد بدید ، اما خب خیلی وقت ها به کمک هم احتیاج دارید!
اگر میخواین در تولید محتوا چند تا کمک عالی داشته باشید ، به سایت هایی که در ادامه بهتون معرفی میکنم حتما یه سر بزنید:


thenextweb.com


منبع برای تولید محتوا

اگر به یک سایت شلوغ پلوغ با انواع و اقسام مقالات و اخبار و عکس ها و … احتیاج دارید ، ثنکس یک انتخاب ایده آل برای شماست.
از برنامه نویسی گرفته تا نقد و بررسی استارتاپ و…
این سایت در حوزه ی جدیدترین موضوعات عصر دیجیتال فعالیت میکنه و میتونه مرجع خوبی برای یک تولیدکننده محتوا باشه ، حتما بهش سر بزنید.



letsenhance.io



شما در این سایت میتونید عکس موردنظرتون رو آپلود کنید و بعدش برای بالابردن کیفیت اون عکس ، از امکانات لتس انهنس استفاده کنید.
این سایت میتونه برای تولیدکننده های محتوا بسیار مناسب باشه ، خیلی از عکسای زیبا ممکنه که بی کیفیت باشن یا کیفیت لازم رو نداشته باشن ، اما میشه به کمک این سایت کمی از این کمبود کیفیت رو جبران کرد ، البته این فقط یکی از استفاده های این سایت فوق العادست.


pixlr.com



این سایت استفاده های زیادی براتون داره ، میتونید در زمینه ی عکس توش کلی چیز پیدا کنید ، از همه مهم تر میتونید پس زمینه کاراکترهای مورد نظرتون رو به کمک این سایت حذف کنید.



medium.com



سایت بالا حکم طلا رو برای تولید کننده های محتوا داره ، بهتون توصیه میکنم اگر به سایتای قبلی سر نزدید اشکال نداره ، اما مدیوم ، سر زدن بهش اجباریه!
بعد از اولین بار که این سایت و محتواش رو بررسی کنید ، متوجه میشید که چیزی در حد و اندازه های گنج پیدا کردین ، مدیوم یکی از قدرتمندترین سایت های مقاله نویسی در حوزه های مختلف هست.
حتی میتونید درش عضو بشید و در اون مقاله بنویسید و بک لینک بزنید به سایت خودتون که حالا جاش اینجا نبود!
اما در کل مدیوم ، مفیدترین مرجع برای افزایش خلاقیت شماست…


videezy.com



اگر دوست دارید ویدیوهای آماده برای تولیدمحتوا داشته باشید و فقط با کمی وقت گذاشتن روشون بهترین محتوای ممکن رو تولید کنید مخصوصا برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، این سایت برای شما ساخته شده تا ازش کمک بگیرید.



flaticon.com


منبع برای تولید محتوا

حتما تا حالا شده که در حال گشت و گذار در اینستاگرام با آیکون های بسیار زیبا و چشم نوازی رو به رو بشید و کنجکاو بشید که اینا از کجا میان؟ واقعا فکر میکنید همه ی این مدرسا و کوچ ها و منتورهای اینستاگرام این قدر پیگیرن که برن یکی یکی آیکون ها رو خودشون با فوتوشاپ بزنن!؟
نه بابا ، اونا میرن توی سایت فلت آیکون و آیکون مدنظرشون رو در یک حرکت چند ثانیه ای دانلود میکنن و بعد میندازنش توی اسلایداشون ، حالا شما هم میتونید این کار رو بکنید.
فوت و فنشون دیگه مخفی نیست..!


pinterest.com



این یکی دیگه نیازی به توضیح نداره ، یک سایت با کلی عکس باکیفیت و مناسب برای تولیدمحتوا…


freepik.com



اگر به وکتورها یا تصاویر انیمیشنی و فانتزی علاقه دارید ، میتونید در فری پیک بی نهایت از این تصاویر رو پیدا کنید ، البته عکس هایی در سبک های مختلف هم در این سایت قرار داره که برای تولید محتوا خیلی مناسب هستن…


dribbble.com

این سایت پاتوق موردعلاقه ی دیزاینراست و از اون جایی که محتوا و دیزاین خیلی جاها به هم میرسن ، شاید این سایت هم بتونه به شما کمک کنه یک منبع برای تولید محتوا محسوب بشه.

شما علاوه بر همه ی این سایتایی که براتون مثال زدم ، میتونید از مجلات سایت های مختلف هم کمک بگیرید مثل زومیت یا بلاگ دیجی کالا ، اما خب شاید این سایت رقبای شما باشن برای همین من نمونه های خارجی براتون آوردم که خیلی درگیر این موضوعات نشید ، البته یه وقت کپی نکنید!
یا الهام بگیرید ، یا ام اگر کپی کردید منبع رو حتما ذکر کنید.



2. نیازسنجی مخاطب





مردم بیشتر از هر چیزی ، به مقالات و محتوایی جذب میشن که بهش احتیاج داشته باشن ، حتما دلیل داشته که یه عده الان طرفدارنتونن ، احتمالا اونا عاشق چشم و ابروی شما نیستن ، بلکه به خاطر محتوایی که تولید میکنید دنبالتون میکنن پس بهتره بسته به نیاز و درخواست اون ها محتوا تولید کنید البته نه همیشه..!



3. آموزش

کاربران معمولا عاشق آموزشای مفید و کوتاه هستن ، پس بهتره شما هم به این سلیقه و نیاز اون ها توجه کنید و براشون محتوای آموزشی به مقدار کافی! تولید کنید.
البته بحث این بخش برای سایتایی مثل سایت هایپرترینینگ کاملا متفاوته چون موضوع اصلی کار ما آموزشه ، پس نمیشه این مورد رو برای هر حوزه ای در نظر گرفت.



4. آمار و مستندات



یکی دیگه از موضوعات عالی برای تولیدمحتوا ، گزارش نویسی از آمار و ارقام مربوط به حوزه ی کارتون هست. مثلا یک گزارش کامل از فعالیت استارتاپ ها در ایران در سال 99 با ارائه ی اعداد و ارقام درست و تایید شده میتونه ایده ی بسیار خوبی برای تولید محتوا برای سایت ما (هایپرترینینگ)…



5. اخبار



شما میتونید روی اخبار هم کار کنید ، البته فقط اخباری که به کارتون مربوط میشه. کاری که مجله ی دیجیتال زومیت داره انجام میده نمونه ی تمام و کمال این نوع منبع محتوایی هست.



6. ترفند

منبع برای تولید محتوا

این بخش میتونست توی همون آموزش بمونه اما من میخواستم بیشتر بهش توجه کنید چون مردم عاشق یک پیشنهاد قابل انجام در زمان کم هستن تا یک آموزشی طولانی یا کلیشه ای!
میتونید مثلا از تکنیک هایی که خودتون ازشون استفاده میکنید براشون بگید و یا ترفندای جذاب حوزه ی کارتون رو بهشون یاد بدید.
به این ترتیب کار و کسب شما ارزشمند میشه و اعتماد کاربرانتون هم به شما بیشتر میشه چون دارید از پشت صحنه ی کارتون هم براشون میگید.


خب اینم از این ، امیدوارم از این جلسه هم لذت کافی رو برده باشید و همچنین به سایت هایی که گفتم حتما سر بزنید ، در ادامه باز هم از محتوا در بلاگ یا ادامه ی همین دوره میگیم.
تولید محتوا یکی از شیرین ترین دغدغه های هر کسب و کار آنلاینه ، پس یاد بگیرید که در کنار سختی ها و آسونی ها ازش استفاده کنید و به نتایج دلخواهتون برسید.
موفق باشید…







, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,